De ce să consumi fructe de mare?

De o bună perioadă de timp fructele de mare au devenit o delicatesă în gastronomie. Sunt la mare căutare de către bucătari și gurmanzi, atât pentru gustul lor delicios, dar și pentru beneficiile pe care le aduc organismului. Și ce este mai avantajos decât un preparat care să ne confere atât gust, cât și un surplus pentru sănătatea noastră?! Vorbim în acest articol despre beneficiile aduse de către fructele de mare și cum reușesc să fie un remediu pentru multe din afecțiunile pe care le dezvoltăm din anumite cauze. Dacă până acum ați evitat preparatele cu fructe de mare, de astăzi vă recomandăm să le consumați în mod regulat. Și vom afla împreună de ce.

De ce să consumi fructe de mare?
De ce să consumi fructe de mare?

Fructele de mare sunt reprezentate de mai multe categorii de ființe subacvatice, care reușesc să atragă atenția bucătarilor prin gustul lor spectaculos. Odată ce sunt preparate corespunzător reușesc să îmbete papilele gustative ale oricărei persoane. Și cel mai atractiv lucru la ele: se pregătesc extrem de ușor și chiar foarte rapid. Cele mai cunoscute sunt: creveții, caracatița, racii, sepia, langustinele, crabul, scoicile, homarii și calamarii.

Beneficiile fructelor de mare

  1.     Stimulează creierul

Prezența acizilor Omega-3 ajută la stimularea funcției cognitive și pot împiedica apariția bolii Alzheimer.

  1.     Ameliorarea durerilor articulare

Fructele de mare pot reduce rigiditatea articulațiilor și pot ajuta la ameliorarea simptomelor artritei.

  1.     Dezvoltă imunitatea

Micile delicatese conțin o masă bogată de vitamine, care ajută la buna dezvoltare a imunității organismului.

  1.     Un ten sănătos și hidratat

Acizii Omega-3 din conținutul fructelor de mare ajută la hidratarea pielii, devenind mult mai fină. Cum de altfel, previn apariția acneei și pot proteja stratul epidermic de razele UV.

De ce să consumi fructe de mare?
De ce să consumi fructe de mare?

Dacă vă doriți să aflați și care sunt valorile nutriționale ale fructelor de mare, în tabelul de mai jos veți putea observa numărul de calorii pe care acestea le conțin:

Scoici- 63 de calorii

Crab- 86 de calorii

Homar- 81 de calorii

Scoici- 73 de calorii

Caracatiță- 70 de calorii

Creveți- 90 de calorii

Calamar- 78 de calorii

Trebuie să știiti că fructele de mare sunt bogate în fier, zinc, magneziu și vitamina B12. Însă, pentru a își păstra aceste substanțe nutritive este necesar să fie pregătite în mod deosebit fierte, la abur sau pe grătar. Evitați prăjirea lor, deoarece acest lucru poate aduce o serie de dezavantaje asupra corpului. Dacă vă doriți să pregătiți o masă copioasă cu fructe de mare, vă invităm în pagina noastră cu rețete, unde veți descoperi cele mai bune preparate pe bază de creveți, raci sau scoici. Vă încurajăm să gătiți aceste delicatese, fiind atât benefice, cât și extrem de savuroase în orice fel de preparat.

Am aparut in...