Despre Calamar

Despre calamar
Despre Calamar

Calmar – nutriție ridicată și mercur scăzut

Calmarul face parte din categoria fructelor de mare. Deși foarte sănătos, calmarul nu este consumat de foarte multe persoane datorită aspectului său. Se aseamană cu sepia atât la înfățișare cât și la modalitatea de apărare: se camuflează cu ajutorul jeturilor de cerneală. Calmarul sau calamarul, cum i se mai spune datorită influențelor limbilor italiană, spaniolă sau greacă, are diferite dimensiuni în funcție de specie. În prezent există peste 300 de specii de calmari, cea mai mare specie, calmarii gigantici atingând până la 18 m lungime. În gastronomie, cea mai întâlnită și mai gătită specie de calmar este cea mică de aproximativ 30 cm.

Ce substanțe nutritive conține și ce beneficii aduce organismului?

Calmarul alături de alte fructe de mare și pește în general este indicat a fi consumat datorită grăsimilor sănătoase Omega-3, atât de sănătoase pentru organism și pentru sistemul nervos. Față de alte fructe de mare calmarul nu conține cantități mari de mercur, fiind cel mai indicat pentru consum.

Calmarul conține vitamina B2,B3, B6, B12, vitamina C care ajută la prevenirea durerilor de cap, a migrenelor, îmbunătățesc digestia, scad riscul bolilor cardiovasculare și stabilizează nivelul de zahăr din sânge. Este o sursă importantă de proteine care mențin sănătatea masei musculare, a unghiilor și a părului. Cantitatea impresionantă de cupru (90% din DZR) ajută la asimilarea fierului în organism și previne anemia. De asemenea este bogat și în alte minerale precum seleniu, fosfor, zinc, magneziu, potasiu, calciu, mangan. Pentru buna dezvoltare a bebelușilor, mineralele din calmar au un rol foarte important, întărind sistemul imunitar, dar ajută și la menținerea sănătății oaselor și a dinților. Tot mineralele reglează tensiunea și previn problemele arteriale, iar antioxidanții ajută organismul să înfrunte cu succes radicalii liberi. Calmarul gătit este îmbogățit cu multe grăsimi nesănătoase și în acest caz este indicat consumul cu moderație, mai ales în cazul persoanelor cu un nivel crescut al colesterolului.

Despre calamar
Despre Calamar

Ce substanțe nutritive conține și ce beneficii aduce organismului?

Calmarul alături de alte fructe de mare și pește în general este indicat a fi consumat datorită grăsimilor sănătoase Omega-3, atât de sănătoase pentru organism și pentru sistemul nervos. Față de alte fructe de mare calmarul nu conține cantități mari de mercur, fiind cel mai indicat pentru consum.

Calmarul conține vitamina B2,B3, B6, B12, vitamina C care ajută la prevenirea durerilor de cap, a migrenelor, îmbunătățesc digestia, scad riscul bolilor cardiovasculare și stabilizează nivelul de zahăr din sânge. Este o sursă importantă de proteine care mențin sănătatea masei musculare, a unghiilor și a părului. Cantitatea impresionantă de cupru (90% din DZR) ajută la asimilarea fierului în organism și previne anemia. De asemenea este bogat și în alte minerale precum seleniu, fosfor, zinc, magneziu, potasiu, calciu, mangan. Pentru buna dezvoltare a bebelușilor, mineralele din calmar au un rol foarte important, întărind sistemul imunitar, dar ajută și la menținerea sănătății oaselor și a dinților. Tot mineralele reglează tensiunea și previn problemele arteriale, iar antioxidanții ajută organismul să înfrunte cu succes radicalii liberi. Calmarul gătit este îmbogățit cu multe grăsimi nesănătoase și în acest caz este indicat consumul cu moderație, mai ales în cazul persoanelor cu un nivel crescut al colesterolului.

Am aparut in...